Avslappende yogaflyt

Noen ganger er det viktig å koble av. Slå av telefonen, glemme alle gjøremål som skal utføres før du kan krype til køys i vintermørket, og la kroppen finne roen i stedet for å ha dårlig samvittighet for at du ikke kom deg på treningsstudioet i dag. Da er restorativ yoga helt utmerket. Den vil holde deg i noenlunde bevegelse, mens du virkelig får flyte gjennom øvelsene i et avslappende tempo. Nedenfor er noen enkle øvelser du praktisk talt kan rulle deg gjennom under teppet foran peisen. Lukk øynene og nyt det!

last ned 35
Start i sittende stilling. Hold deg rak i ryggen og lukk øynene. Pust.
last ned 36
Forsiktig tar du venstre arm ut på siden, og setter den i gulvet. La hodet legge seg ned mot høyre skulder. Sørg for å holde skuldrene i riktig posisjon.
Deretter gjør du likt på andre side – altså, legger høyre arm i gulvet og lar hodet strekke seg mot venstre skulder.
last ned 38
Sett deg på kne og åpne beina. Legg armene foran deg.
last ned 39
La kroppen synke ned i matten og gi deg selv en god strekk. Slapp av.
last ned 40
Sakte fører du venstre hånd ut på siden. La høyre arm følge etter. La ryggen forbli liggende. Hold denne posisjonen ett minutt, og sakte la armene gå over til høyre side.
last ned 42
Etterpå setter du beina i 90 grader, og setter armene parallelt med skuldrene. Ta et dypt pust inn.
last ned 43
Mens du puster ut, krummer du ryggen oppover.
last ned 44
På utpust, svaier du ryggen nedover. Repeter dette flere ganger.
last ned 45
Deretter lar du hoftene rotere. Etterhvert lar du både hofter, rygg, midje og skuldre rotere rundt mens armer og bein står i sin posisjon.
last ned 47
Gå tilbake til posisjonen hvor beina var i 90 grader, og armene parallelt med skuldrene. Strekk deretter venstre fot bak. La tærne bli i matten, slik at foten får en god tøyning. Deretter gjør du det samme med høyre fot.
last ned 50
Gå tilbake i stilling igjen, med beina i 90 grader og armer parallelt med skuldre. Så legger du venstre bein foran deg, og strekker ut høyre bein bak deg. La kroppen synke ned og hvil deg. Deretter utfører du det samme med høyre bein foran deg, og venstre bein bak deg.
last ned 53 1
Trekk kroppen sammen til posisjonen kalt ‘hvilende barn’.
last ned 54 1
La armene gå bak med føttene dine og slapp av.
last ned 56
Løft overkroppen opp, og la hendene foldes på ryggen din. Løft hodet opp og se i taket.
last ned 57
Deretter lar du kroppen sakte synke fremover, mens de foldete hendene går rett opp mot taket.
last ned 58
Løft deg selv opp igjen, og legg beina foran deg. Sakte skyver du deg litt lenger frem på matten. Legg ryggen ned, og løft knærne opp til brystet. Legg armene rundt leggene. Deretter vugger du sakte fra side til side, uten å få knærne ned i gulvet.
last ned 59
Len deg over til venstre side, og la beina hvile seg. Løft høyre arm over hodet. Pust. Deretter løfter du sakte beina over til høyre side og lar dem hvile i bakken. Løft venstre arm over hodet, og pust.
last ned 61
Skyv beina rett frem, og legg armene parallelt med kroppen. Håndflater opp mot taket. Kjenn etter hvordan hele kroppen har kontakt med matten.
last ned 62
Rull deg sakte over i sideliggende stilling. Litt etter litt når du er klar for det, setter du deg opp.
last ned 63
Når du sitter, løft armene over hodet, og la håndflatene møtes ved brystet ditt. Namaste!

For å bli med Bird på hele reisen, kan du ta en titt på videoen under.

Hjelp oss å få flere lesere - del med dine venner! 🙏
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Legg igjen en kommentar