Delfinen – steg for steg

Delfinen er en asana som gir deg gode muligheter for å trene armene, i tillegg til at du utvikler fleksibilitet. Det er en litt dypere stilling enn hunden som ser ned, og kommer med like fordeler; den kan hjelpe mot hodepine og utmattelse, og er en naturlig måte å booste humøret på. La oss leke litt i delfinen, som er en gøyal posisjon med mange muligheter.

Steg for steg

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 0 41 screenshot

Sitt på beina dine. Fold hendene og legg dem foran deg. Sett tærne i matten og legg hodet mellom armene dine. Skyv hoftene opp, og bøy hodet ned. Hodet skal ikke ligge i matten. Bli komfortabel i stillingen. Gjerne vrikk hoftene litt frem og tilbake, og skyv vekten fremover til armene.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 1 14 screenshot

Skyv høyre bein opp mot taket. Vugg venstre fot frem og tilbake ved å sette hele fotsålen i matten og strekke deg opp på tå. Repeter flere ganger.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 1 30 screenshot

Deretter gjør du det samme med venstre bein.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 1 54 screenshot

Sett beina bakover og åpne armene. Hvis du har problemer med skuldrene, kan du derimot la hendene være lukket som tidligere. Kom ned i planke. Pust.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 2 3 screenshot

Skyv hoftene fra side til side. La føttene og hælene følge med på bevegelsen, men hold armene i en låst posisjon.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 2 18 screenshot

Deretter flytter du venstre arm litt innover på matten, og kommer opp i en sideplanke.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 2 23 screenshot

Repeter på motsatt side. Veksle mellom venstre og høyre flere ganger.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 2 49 screenshot

Legg hendene foran deg igjen, og kom opp i delfinen.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 3 1 screenshot

Kom ned i barnets posisjon og hvil litt. Pust.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 3 29 screenshot

Sett deg opp, og kom tilbake i delfinen.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 3 45 screenshot 1

Skyv høyre bein opp. Ikke prøv å hopp for å få venstre bein med, men heller la bevegelsen falle naturlig ved å skyve overkroppen lenger frem over underarmene. Automatisk vil bakerste bein løfte seg opp fra matten.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 3 57 screenshot

Gå opp og ned med venstre bein gjentatte ganger til du har funnet balansen. Da kan du prøve å skyve venstre bein helt opp for å møte høyre bein. Styrken og balansen ligger i armene dine. Pust.

Playing Dolphin Pose into Forearm Balance Yoga with Esther Ekhart 4 14 screenshot

Kom ned og legg deg i barnets posisjon.

Video

Legg igjen en kommentar