Tren magemusklene før sommeren

Alle kroppen er hjertelig velkommen på stranda, og alle mennesker har lov å være stolte av sin kropp, uansett fasong. I dagens samfunn er det mange som føler på kroppspress og kroppsidealer, gutter som jenter. Ved å oppfordre til å trene magemusklene før sommeren prøver vi ikke å bygge på et kroppsideale; derimot er trening sunt for både psykisk og fysisk helse. Mange leter etter treningsprogram å følge både før og under sommeren, og uavhengig av hvordan man ser ut, er det fantastisk deilig å utløse noen endorfiner!

Steg for steg

0 14 screenshot

Start i en sittende stilling.

0 22 screenshot

Start med å bevege magen i sirkler. Skyv magen til siden og bakover ved hjelp av magemusklene. Gjenta med 10-20 sirkler en vei, og deretter lager du sirkler motsatt vei.

0 50 screenshot

Legg deg ned på matten. Plasser fingertuppene på ørene, og mens du skyver beina rett opp mot taket, utfører du en crunch med overkroppen.

0 52 screenshot

La albuene møte matten, men sørg for at beina ikke kommer helt ned i gulvet. Repeter med å skyve beina opp og utføre en crunch med overkroppen igjen. Gjenta hele øvelsen 7 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 1 30 screenshot

La beina forbli i en diagonal stilling. La hendene møtes over hodet ditt.

1 22 screenshot

Strekk deg opp, slik at hendene berører innsiden av knærne dine. Gjenta øvelsen 7 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 1 51 screenshot

Åpne bein og armer, men la dem være over gulvet.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 1 51 screenshot 2

Trekk dem sammen igjen.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 1 57 screenshot

Og løft beina oppover samtidig som du strekker overkroppen opp. La hendene møte knærne eller leggene dine. Gå ned igjen, og ut i sjøstjerne-posisjon. Repeter øvelsen 7 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 2 21 screenshot 1

Legg hendene i matten, og skyv hoftene oppover. La korsryggen gå over matten, men hold øvre del av ryggen godt plantet i matten.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 2 22 screenshot

Senk deg ned igjen. Repeter øvelsen 15 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 2 48 screenshot

La beina stå diagonalt utover. Legg hendene bak hodet. Hold stillingen i 10 sekunder.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 3 3 screenshot

Plasser hendene på utsiden av hoftene. Hold i 20 sekunder, mens du sakte senker beina litt, uten å la dem gå ned på matten.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 3 19 screenshot

Sett føttene i matten, og la knærne være bøyd. Legg knærne over mot høyre side av matten.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 3 21 screenshot

Skyv dem over på venstre side. Fortsett å veksle mellom venstre og høyre 10 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 3 49 screenshot

Legg hendene i matten, og la overkroppen sitte delvis oppreist. Ha beina i en diagonal linje oppover. Hold i 30 sekunder.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 4 24 screenshot 1

Kom opp på alle fire. Ha armene diagonalt med skuldrene, og knærne diagonalt med hoftene. Skyt høyre bein bakover.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 4 25 screenshot

Deretter skyver du høyre kne fremover til det møter høyre albue. Repeter øvelsen 10 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 4 50 screenshot

Bytt bein og gjenta samme øvelse med venstre bein 10 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 5 20 screenshot

Kom opp i høy planke. Bøy høyre kne og la det komme under kroppen og komme nær venstre albue uten å miste balansen.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 5 22 screenshot

Gjenta med venstre bein. Repeter med å veksle mellom høyre og venstre 6 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 5 53 screenshot

Kom tilbake i høy planke og bøy venstre kne frem mot venstre albue.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 5 55 screenshot

Repeter med høyre bein. Veksle mellom venstre og høyre 6 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 6 22 screenshot 1

Skyv deg opp i hunden som ser ned, og gi deg selv tid til å hvile i denne posisjonen i minst 20 sekunder.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 6 51 screenshot

La høyre underarm og høyre fot være i matten. Gå opp i en sideplanke, og løft venstre arm opp over kroppen.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 6 55 screenshot

Skyv venstre arm under kroppen slik at du oppnår en vridning.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 6 57 screenshot

Kom opp igjen, og la venstre arm og venstre kne møtes. Repeter hele øvelsen med siderotasjon og crunch 6 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 7 21 screenshot

Deretter bytter du side og repeterer øvelsen med motsatt side av kroppen 6 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 7 52 screenshot

Gå opp i planke, og ha beina i hoftebreddes avstand.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 7 53 screenshot

Skyv hoftene litt oppover, og hold posisjonen i 3 sekunder. Gå ned i planke igjen. Repeter 6 øvelsen 6 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 8 25 screenshot

Kom opp på alle fire, og skyv ryggen oppover mens du puster ut. Hold i 10 sekunder.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 8 29 screenshot

Skyv magen nedover, og pust inn. Gjenta 3 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 8 49 screenshot

Kom ned i barnets posisjon.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 8 50 screenshot

Skyv deg opp på alle fire. Gå ned i barnets posisjon igjen. Veksle mellom disse to stillingene 6 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 9 26 screenshot

Skyv deg opp i kobra. Rull hodet fremover og ut mot høyre skulder.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 9 29 screenshot

Rull hodet ned igjen og over til venstre skulder. Veksle mellom høyre og venstre 6 ganger.

10 MIN ABS YOGA a slow and relaxed workout for super strong abs No Equipment I Pamela Reif 9 50 screenshot

Sett knærne i matten, og la armene spasere frem foran deg. Bli i denne stillingen i 20 sekunder og mens ryggen får en god strekk. Bra jobba!

Video

Legg igjen en kommentar