Yoga for glade tanker

2020 har vært et år hvor mange har hatt behov for litt ekstra glade tanker. På grunn av krisen som har rammet hele verden, har mange mistet jobben sin, noen de er glade i og mye av friheten sin gjennom tiltakene som har blitt iverksatt. Dette har ført til at mange har gått gjennom psykiske vanskeligheter, men fortvil ikke: yoga kan hjelpe. Enten man har fysiske eller psykiske plager, kan yoga være med på å gjøre underverker for både store og små. Så la kroppen føle seg levende og åpne opp kroppen din for å la energien flyte fritt gjennom steg-for-steg øvelser for glade tanker!

Utstyr som trengs

  • Yogamatte – eller et håndkle eller teppe
  • Behagelige yogaklær – om du ønsker å gjøre en innsats for planeten vår, kan du velge bærekraftige yogaklær
  • Deg selv!

Oppvarming

last ned 41
Begynn bak på matten mens du sitter på leggene. La hendene møtes på ryggen og strekk dem bakover mens du åpner brystet.
last ned 42
Bøy deg fremover og legg pannen i matten. Rull deg sakte opp på hodet mens hendene strekkes fremover. Ha knærne godt plantet i matten.
last ned 43
Kom opp igjen, og repeter en gang til. Kjenn hvordan brystet og hjertet åpner seg, og hvordan skuldrene kommer i riktig posisjon.
last ned 44
Gå ned en tredje gang. Åpne hendene dine og la hendene finne hælene dine. Løft høftene opp mot himmelen.
last ned 45
Kom ut av stillingen og opp i sittende stilling igjen. La hendene gå over hodet ditt.
last ned 46
Pust ut takk kroppen din for tilstedeværelsen.
last ned 47
Legg hendene frem på matten.
last ned 48
Skyv deg selv sakte opp i hunden som ser ned, og kjenn hvordan skuldrene åpner seg.
last ned 49
Mens du står i hunden som ser ned, vugger du hoftene forsiktig frem og tilbake.
last ned 50
Skyv deg selv ned til en planke.
last ned 51
Gå tilbake i hunden som ser ned. Bytt mellom planke og hunden som ser ned tre ganger til.
last ned 52
Gå ned i lav planke.
last ned 53
Strekk overkroppen opp til hunden som ser opp. Bytt mellom lav planke og hunden som ser opp tre ganger til.
last ned 54
Deretter går du tilbake i hunden som ser ned. Kjenn hvordan brystet åpner seg.
last ned 55
Hopp frem på matten og gå halvveis opp mens du puster inn.
last ned 56
Pust ut mens du lar hodet krølle seg inn mot knærne.
last ned 57
Pust inn mens du reiser deg helt opp. La hendene møtes over hodet og kjenn hvordan du forlenger hele kroppen.
last ned 58
Pust ut og la håndflatene møtes foran hjertet ditt.

Solhilsen A

Gjør deg klar for solhilsen A. Da vil du få i gang alle muskelgruppene dine, og varme opp hele kroppen.

last ned 59
Pust inn mens du lar hendene gå over hodet og strekker deg bakover.
last ned 60
Pust ut mens du lar kroppen bøye seg fremover. La håndflatene møte matten.
last ned 61
Ta begge beina bakover og gå tilbake til planken.
last ned 62
Gå ned i lav planke og strekk deg selv opp til hunden som ser opp mens du puster inn.
last ned 63
Pust ut og skyv deg opp i hunden som ser ned.
last ned 64
Hopp frem igjen og gå halvveis opp mens du puster inn.
last ned 65
Pust ut mens du lar hodet krølle seg inn mot knærne.
last ned 66
Pust inn mens du reiser deg helt opp igjen. La hendene møtes over hodet og kjenn hvordan du forlenger hele kroppen.
Repeter solhilsen A tre ganger til.

Solhilsen B

Så er du klar for solhilsen B. Den er nokså lik som solhilsen A, men utfordrer kroppen litt ytterligere.

last ned 67
Pust inn mens du bøyer knærne og strekker armene over hodet.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 7 24 screenshot
La hendene møte matten, før du går halvveis opp og puster inn.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 7 28 screenshot
Pust ut mens du går eller hopper bak og skyver deg ned i lav planke.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 7 31 screenshot
Pust inn mens du går opp i hunden som ser ned.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 7 36 screenshot
Pust ut og skyv deg opp i hunden som ser ned.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 7 43 screenshot
Sett høyre fot frem, og la kneet være i bøy. Strekk hendene opp og pust inn. Du står nå i Kriger 1.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 7 49 screenshot
Legg hendene parallelt med høyre bein på matten.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 7 52 screenshot
Gå tilbake i planke – men la høyre bein forbli over bakken. Løft deg selv ned i lav planke mens du enda står på ett bein.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 7 55 screenshot
Pust inn mens du går opp i hunden som ser ned.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 7 59 screenshot
Pust ut og skyv deg opp i hunden som ser ned.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 8 7 screenshot
Sett venstre fot frem, og la kneet være i bøy. Strekk hendene opp og pust inn. Du står nå i Kriger 1.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 8 14 screenshot
Legg hendene parallelt med venstre bein på matten.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 8 18 screenshot
Gå tilbake i planke – men la venstre bein forbli over bakken. Løft deg selv ned i lav planke mens du enda står på ett bein.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 8 22 screenshot
Åpne deg selv opp i hunden som ser opp
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 8 28 screenshot
Skyv deg igjen opp i hunden som ser ned. Bli der gjennom flere pust.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 8 44 screenshot
Hopp frem på matten og gå halvveis opp. Pust inn.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 8 47 screenshot
Pust ut mens du krøller hodet inn mot knærne.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 8 51 screenshot
Bøy knærne og strekk armene over hodet.

Strekk ut og senk pulsen

15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 9 7 screenshot
Pust ut mens du gjør deg selv lang og reiser deg helt opp. Strekk armene over hodet.
Fortsett med å strekke armene over hodet på innpust, og bøy deg fremover og ned på utpust. Opp igjen. Ned igjen. Repeter flere ganger.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 9 42 screenshot
Etter flere repeteringer, går du ut i planke igjen.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 9 47 screenshot
Gå ned i lav planke og opp i hunden som ser opp.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 10 2 screenshot
Pust ut og skyv deg selv opp i hunden som ser ned. Løft høyre fot opp i luften.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 10 21 screenshot
Spark høyre fot frem og legg den foran overkroppen din.
Legg overkroppen over høyre bein. Pust. Kjenn etter hvor mye musklene har jobbet.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 11 20 screenshot
Sett foten bak igjen, og gå i planke. Skyv deg ned i lav planke og opp i hunden som ser opp.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 11 33 screenshot
Pust ut og skyv deg opp i hunden som ser ned.
Løft venstre fot opp i luften.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 11 47 screenshot
Spark venstre fot frem og legg den foran overkroppen din. Legg overkroppen over venstre bein. Pust.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 12 31 screenshot
Sett foten bak igjen, og gå i planke. Skyv deg ned i lav planke og opp i hunden som ser opp.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 12 55 screenshot
Sett deg ned i barnets posisjon, og kjenn hvordan armene får en god strekk. Pust.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 13 25 screenshot
Sett deg sakte opp, og strekk hendene over hodet mens du puster inn.
15 Min Yoga Flow To Feel Good In Difficult Times   Yoga Movement Therapy 13 38 screenshot
Gi deg selv og universet en takk. Du er fantastisk – namaste!

Det tar bare 15 minutter

Bli med på den hjertevarmende og dynamiske rutinen nedenfor – og kjenn hvordan stresset fra 2020 forsvinner under matten mens du erobrer deg selv igjen, på kun 15 minutter!

Legg igjen en kommentar