Yoga for lyse kvelder

Med lange lyse dager er det ofte vanskelig å finne roen når sola enda skinner og det er på tide å legge seg. Da kan det lønne seg for både kropp og sinn å utføre litt avslappende yoga for å stresse ned og ta tid til kroppen sin. Nedenfor kan du bli med på en enkel kveldsyoga som garanterer å gi deg en pust i bakken etter en lang dag.

Steg for steg

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 0 46 screenshot

Start med å sitte på gulvet i en komfortabel stilling. La håndflatene hvile mot lårene eller knærne. Slapp av i skuldrene, og legg merke til pusten din.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 1 16 screenshot

Len hodet forsiktig over mot høyre, og rull hodet ned langs brystet og over mot venstre skulder. Gjenta denne store sirkelen sakte syv ganger.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 2 58 screenshot

Deretter gjør du samme bevegelse syv ganger motsatt vei. Kjenn etter hvor du er stiv, og lek med hoderulling en stund. En runde en vei, og veksle til motsatt vei. Vugg hodet frem og tilbake dersom det føles godt. La nakken og skuldrene løsne seg opp og gi slipp på stress fra dagen som har vært.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 3 25 screenshot

La håndflatene møtes foran hjertet ditt. Pust dypt inn, og pust ut mens du lar hodet lene seg frem. La skulderbladene trekke seg sammen på ryggen din, og pust gjentatte ganger.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 4 45 screenshot

Åpne opp, og sett venstre fotsål mot innsiden av høyre lår. La høyre bein strekkes helt ut, og la tærne på høyre fot peke opp mot taket. Bøy tærne fremover, og løsne ankelen ved å la tærne lage en sirkel.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 6 27 screenshot

Pust inn og løft armene over hodet, og pust ut mens du begynner å bøye overkroppen og armene fremover mot høyre bein. Jobb deg sakte fremover til å ta tak rundt foten din, og om du klarer lar du hodet hvile på kneet ditt.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 7 9 screenshot

Bøy overkroppen opp igjen, og legg venstre hånd bak deg. Åpne hele kroppen ved å strekke høyre hånd opp mot taket og bøye armen bakover.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 8 24 screenshot

Veksle bein og strekk armene opp igjen. Kom ned på venstre side.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 9 2 screenshot

Deretter åpner du kroppen på venstre side.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 9 36 screenshot

La fotsålene møtes foran kroppen din, og gi en liten massasje til føttene dine. Slapp av i skuldrene.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 10 17 screenshot

Fold hendene rundt føttene, og skyv overkroppen oppover mens du skyver knærne nedover mot gulvet.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 10 56 screenshot

Åpne hendene og la hendene gå bak ryggen din. Forbli i samme stilling med beina, og len deg bakover på albuene. Åpne brystet mens du puster inn.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 11 12 screenshot 1

Pust ut og kom helt ned på matten. La beina fortsatt være i samme stilling.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 11 45 screenshot

Gjerne legg en pute under hodet. Forbli liggende i ett par minutter mens du fokuserer på pusten din.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 14 0 screenshot

Løft ett og ett bein sakte opp, og trekk knærne opp mot brystet. Legg hendene rundt beina, og vugg forsiktig fra side til side.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 14 27 screenshot

Sett føttene tilbake i matten, og la knærne falle ned på venstre side. Legg høyre fot oppå venstre kne.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 15 34 screenshot

Deretter på motsatt side.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 16 11 screenshot

Sett beina i matten igjen. La armene ligge langs sidene av kroppen din, slik at fingertuppene nesten berører hælene dine. Skyv hoftene oppover i en halvbro.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 16 38 screenshot

Fjern puten, og rull beina opp og bakover til plogen, eller eventuelt en skulderstående.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 17 27 screenshot

Rull beina frem igjen, og legg hendene under setemuskulaturen. La albuene være stabile i matten, og skyv brystet opp mot taket. Hodet vil automatisk skyves oppover slik at kronen av hodet er plassert i matten.

Yoga For Bedtime 20 Minute Practice 18 15 screenshot

Legg deg ned i savasana og gi deg selv velfortjent hvile.

Video

Hjelp oss å få flere lesere - del med dine venner! 🙏
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Legg igjen en kommentar