Yoga for såre muskler

Hvis du er i fullt treningsprogram for å få drømmekroppen før sommeren, vil du garantert kjenne på såre muskler mellom øktene dine. Vi har selvfølgelig en kur for det: yoga. Nedenfor kan du bli med på en enkel, avslappende yogasekvens som vil gi hele kroppen din en real avspenning, og lindre såre muskler.

Steg for steg

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 0 35 screenshot

Stå helt fremme på matten. Roter hodet sakte i en sirkel mot klokken. Tillat deg selv å slappe av i skuldrene, og kjenne at spenningene løsner fra nakken og skuldrene.
Deretter gjentar du sirkelen med klokken.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 1 9 screenshot

Rull skuldrene bakover. Lag store sikler. Deretter ruller du dem fremover.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 1 33 screenshot

Sving deg fra høyre til venstre. La føttene stå plantet på matten, mens resten av kroppen er myk. La hendene henge ned og snu deg fort nok til at hendene følger med og legger seg rundt overkroppen din. Sving fra den ene siden til den andre siden gjentatte ganger, mens du tillater kroppen å slappe av.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 2 17 screenshot

La hendene gå bak på ryggen din, og la hendene ta tak rundt albuene. Slapp av i skuldrene.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 2 39 screenshot

Fold hendene bak på ryggen.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 2 58 screenshot

Len deg sakte fremover. Når kroppen er i 90 grader, begynner du å bøye knærne og lede hendene oppover. La nesen møte knærne dine.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 3 20 screenshot

Reis deg til kroppen er i 90 grader. Hvil hendene på knærne.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 3 32 screenshot

Bøy knærne, og legg hendene i matten. Om du ønsker, kan du svinge hodet frem og tilbake eller fra side til side mens du står i stillingen.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 3 44 screenshot

Reis deg sakte opp, løft hendene over hodet. La håndflatene møtes, og senk dem til de er foran hjertet ditt.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 3 57 screenshot

Løft hendene over hodet igjen, og bøy deg ned til hendene møter matten igjen. Ha myke knær.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 4 18 screenshot

Skyv venstre ben bakover, og la hendene være på linje med høyre fot. Press hoftene fremover.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 4 22 screenshot 1

Sett overkroppen opp, og gå dypere ned i stillingen.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 4 33 screenshot 1

Sett høyre hånd ned i matten, og strekk venstre arm over til høyre side, slik at hele overkroppen på venstre side får en god strekk.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 4 49 screenshot 2

Deretter legger du venstre arm i matten og strekker høyre arm over til venstre side.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 5 4 screenshot 2

Gå opp i hunden som ser ned, og la beina spasere litt inn i stillingen. Slapp av i nakke og skuldre.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 5 22 screenshot

Gå frem på matten igjen, og løft deg halvveis opp. Prøv å la fingertuppene møte matten mens du ser fremover.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 5 29 screenshot

Pust ut, bøy knærne litt og bøy overkroppen nedover.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 5 38 screenshot

Kom opp med hendene over hodet, la håndflatene møtes, og senk hendene ned til de er på linje med hjertet ditt.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 6 8 screenshot 1

Bøy deg først fremover igjen med hendene i matten, og deretter skyver du venstre fot bakover, og setter høyre fot på linje med hendene. Sett overkroppen opp og kom dypere ned i stillingen.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 6 20 screenshot

Sett venstre hånd i matten, og strekk høyre arm over til venstre side.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 6 33 screenshot

Deretter setter du høyre arm i matten, og strekker venstre arm over til høyre side.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 6 46 screenshot

Kom opp i hunden som ser ned, og gjerne spaser litt med beina.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 7 0 screenshot

Sett knærne i matten slik at du står på alle fire.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 7 9 screenshot

Legg deg ned i barnets posisjon. Bli værende i ett par minutter.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 7 36 screenshot

Kom opp på alle fire igjen, og pust inn mens du skyver magen nedover og ser oppover.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 7 41 screenshot

Pust ut og skyv ryggen oppover og hodet nedover. Kjenn hvordan du krummer ryggraden, og la blikket gå mot navelen.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 7 47 screenshot

Veksle mellom katt- og ku-posisjonen flere ganger.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 8 24 screenshot

Legg hendene litt lenger frem på matten, og roter kroppen i en sirkel eller fra side til side, hva enn som føles komfortabelt.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 8 41 screenshot

Deretter skyver du overkroppen nedover, slik at brystet møter matten.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 9 15 screenshot

Kom opp igjen på alle fire. Legg høyre arm ut på venstre siden av matten, og la overkroppen følge med, slik at høyre skulder hviler på matten. Skyv venstre hånd sakte opp til hjørnet av matten for å skape harmoni i stillingen.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 9 58 screenshot

Deretter repeterer du på motsatt side.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 10 38 screenshot

Kom opp igjen på alle fire, og beveg deg sakte fra side til side for å løsne opp kroppen.

Yoga For TENSION RELIEF Sore Muscles 10 Minute Yoga Flow For Beginners 10 44 screenshot

Legg deg ned i barnets posisjon, og kjenn på kroppen din. Hvil så lenge du måtte ønske.

Video

Legg igjen en kommentar