Yoga på farta – 5 minutts yoga

Noen ganger er tidsklemma en realitet, og de tingene vi aller helst ønsker å gjøre for å ta vare på oss selv blir satt til side. Da er det godt å vite at man ikke trenger dedikere så mye av tiden sin for å løfte energien og øke blodsirkulasjonen. Med denne 5 minutters yogaøkten vil du friske opp sinnet og myke opp leddene, slik at du er klar til å gripe dagen, uansett hvor dårlig tid du har!

Steg for steg

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 0 17 screenshot

Stå i hoftebreddes avstand. Pust inn og løft armene opp mot taket.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 0 28 screenshot

Pust ut og la armene komme ned igjen. Repeter dette 3 ganger.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 0 39 screenshot

Pust inn, og strekk venstre arm over mot høyre side. Legg høyre hånd på hoften, og kjenn strekket langs venstre side av overkroppen.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 0 54 screenshot

Repeter med å strekke høyre arm mot venstre side.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 1 8 screenshot

Plasser hendene på hoftene, og pust inn mens du bøyer ryggen litt bakover.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 1 18 screenshot

Pust ut mens du lar overkroppen komme fremover. Bøy deg fra hoftene. Legg hendene rundt albuene dine, og la hodet henge tungt fremover. Du kan ha en liten bøy i knærne, eller holde beina strake.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 1 25 screenshot

Roter overkroppen til venstre side, og deretter høyre. Snu deg frem og tilbake noen ganger i denne posisjonen, uten å bevege hoftene.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 2 1 screenshot

Kom opp igjen. Samle føttene, og strekk hendene over hodet. Bøy ryggen bakover mens du puster inn. Åpne brystet.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 2 19 screenshot

Senk hendene, og spre beina. Legg hendene på hoftene. Pust inn og forleng ryggraden din.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 2 27 screenshot

Pust ut og bøy deg fremover. Legg hendene i gulvet, eller la dem forbli på hoftene, avhengig av hvordan du føler deg. Gjerne ha litt bøy i knærne.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 2 53 screenshot

Legg høyre arm i gulvet, og løft venstre arm over kroppen. Snu ansiktet og se oppover, slik at du skaper en liten vridning i ryggen.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 3 11 screenshot

Deretter repeterer du på motsatt side.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 3 41 screenshot

Kom opp igjen. La høyre fot stå rett, og snu venstre fot ut fra kroppen. Strekk hendene ut på sidene, og la venstre arm møte venstre bein. Høyre arm skal peke rett oppover, og blikket skal falle på høyre arm. Du står nå i trekanten.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 4 3 screenshot

Repeter på motsatt side. La venstre fot stå rett, og snu venstre fot. Bøy overkroppen ned på siden, slik at høyre arm møter høyre bein.

5 MIN STANDING MORNING YOGA STRETCH Yoga without mat Yoga with Uliana 4 33 screenshot

Kom tilbake med beina litt bredere enn hoftebreddes avstand. Gå ned i en yogisk squat, hvor du setter deg på huk og lar håndflatene møtes foran brystet ditt. Skyv knærne utover ved hjelp av albuene dine. Hold ryggen strak, og pust.
Nå er du klar for å mestre resten av dagen din!

Video

Hjelp oss å få flere lesere - del med dine venner! 🙏
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

Legg igjen en kommentar